Tuesday, November 2, 2010

KENANGAN

Assalamualiakum..saje nak tulis..

Baru sekarg aku sedar..waktu dulu aku khilaf..aku bnyk bazirkan mase aku..tibe2 satu kenangan kembali bertandang dihati aku..ia membuatkan aku sebak..kenangan bersama rakan2...dulu aku sibuk berjuang..berjuang untk sesuatu yg aku sendiri x tau...zaman sekolah merupakn zaman yg paling aku x dapat lupekan...terutama d zaman aku di sekolah menengah...lima tahun aku bercampur dgn org yg sme..masing2 dah masak ngn telatah masing2..di situ aku kenal erti persahabatan..disitu aku kenal erti kepemimpinan..di situ aku knl erti pentarbiyahan...macm2 jenis manusia aku jumpe.. yg baek ade..yg nakal ade..yg dua2 pun ade..kejap baek..kejap jahat..aku sendiri x tau aku tergolong dalam golongan yg mane...terima kaseh byk2 terutama wat guru yg byk sedarkan aku..tiap kali berdoa..aku x pernah lupe mendoakan mereka..terbyg satu2 wajah guru2 saat aku menadah tangn kpd Mu..tibe2 aku terjumpe satu klip video..watikah perlantikan sis..hati ku sebak x terkata..tersingkap kembali semua kenangan sejak aku berada dalam sis..byk yg aku belum lakukan ketika di sekolah dulu...
terlalu sikit dakwah yang aku sampaikan..bahkan mungkin tiada langsung..astaghfirrullah...itu lah perkara yg paling aku kesali...senior2 dan naqib2 byk bimbing aku...aku rindu sekali saat2 itu (kecuali saat kene ragging)...prs..kawad..sis..usrah..surau as syakirin..farabi 1..damai 6...1 iman,.2 amal..3 bakti..4 iman..5 amal...Ya Allah..rindu nyer aku..byk tempat2 yg beri seribu kenangan wat aku...beza betul ngn situasi skrg..matrik...seksa sangt...sume bende jadi cepat..setiap mase rase x sempat..aduh....aku akan tunggu saat kite ketemu lagi...FARRIS, SYED NIZAR..aku tunggu korng balik...aku nak kite bersama2 balik...aku nak berjuang bersama korg..aku yakin ukhwah yg terbina selama 5 tahun..akn membuahkan sesuatu...aku tunggu...geng bilik pengawas khindi..dah lame x lepak ngn korg..dadih..lame x buat...hotdog..lame x makan...kopi sawda'..lame x minum...keropok sis...lame x jual..aduhai.......sekarg sume tingga KENANGAN...

No comments:

Post a Comment