Sunday, July 24, 2011

life

Assalamualaikum w.b.t...

Aku sayang life aku...byk yg aku blajar dalam hidup ni...mcm2 jenis manusia aku jumpa...mcm2 jenis pengalaman aku timba...kebanyakkan waktu aku habis kan dgn org lain...org yg xde pertalian dgn aku...5 tahun aku berjauhan dgn keluarga..sejak form 1..sampai form 5...sekolah menengah sains hulu selangor...tempat dimana aku mula2 kenal dunia...sejak aku masuk ke sekolah tu...aku jarang balik kampung...mak ayah pun jarg dtg melawat..sebb jauh...sebb tu aku lagi rapat ngn kawan2 daripda keluarga...pelik kan..kat rumah aku jadi kekok..kekok nak bergaul dgn keluarga sendiri...tapi kalu kat asrama...dah macm org gila aku dibuat nye....abis blajar kat situ..tercmpak plak kat kem plkn desa rimba...berjauhan lagi...haha...kat situ aku dapat lihat mcm2 jenis org..baik ade...jahat ade..x tau malu ade..x reti sembahyang ade...suke gaduh ade...mcm2...tapi aku rase satu ikatan yg cukup erat...walaupun hanya 3 bulan...tapi rase macm sekepala sangt..terutama ngn bdk kompeni aku la..tapi tu laa...mgkin sebb 3 bulan tu kejap sangt...jadi ikatan tu makin lame makin longgar..skrg..masing2 dah bawa haluan sendiri...then..tercmpak plak kat matrikulasi perak...fuh..sebuah tempat yg mencabar mental aku...tekanan kat situ dahsyat gilaaa...naseb baik aku ade kawan2 yg selalu support aku..aku x pernah rase diri aku berseorgn..sentiasa ade rakan diblakg aku memberi semngat...yg best nyer..dekat ngn umah...aku pun balas dendam ar..balik selagi boley...boley dikatakan setiap minggu aku balik...puas hati..dulu lima tahun merana...baru aku rase hbgn aku dan keluarga kembali rapat...yg paling best...aku dpt rase stu perasaan yg istimewa bg aku..perasaan sayang...sayangkan rakan2 aku...xpenah aku rase perasaan mcm ni...aku dikurniakan rakan2 yg cukup memahami..kami luangkan mase bersama...most of the time we are together...gelak bersama..nangis pun bersama...setahun tu aku rase byk sngt yg terjadi bersama kwan2 aku...rase hbgn kami dah macm adek beradek..malah erat lagi..gaduh sikit2 tu biasa laa...tapi air dicincang xkan putus...air mata aku x penah kering bila kenang saat bersama di kolej dulu..tima kaseh kwn2..sbb hadir dalam hidup aku...MAN,ADI,FAWWAS,COIN,KONI,DIDI,MAT,AYEN,JIMMY,KEROL,NURIL,APIS,AUS...korg mmg best...setahun yg bermakna buat aku...mgkin aku x berapa cemerlang dalm pelajaran..tapi aku dpat lihat hala tuju aku...dan dapt byk pengajaran...dan pengalaman..x terungkap byknya...kalu nak ucap trima kasih..byk lagi individu yg aku x list kan...mak,abah,kakak,guru,pensyarah,naqib,kawan...dll...sume byak beri sumbgn dlam hidup aku...hingga membuatkan aku sayang kehidupan aku...byk nak citer tapi malas nak taip..smpai sini saja...bye...

No comments:

Post a Comment